ЗАДАНИЕ 1. Перепишите предложения, поставив прилагательное в скобках в нужную степень сравнения.
1. The living-room is (large) in the flat.
2. The bedroom is (small) than the living-room.
ЗАДАНИЕ 2. Вставьте вместо пропусков нужный артикль.
1. I am ... pupil of the 11 a.m.
2. It's one of ... largest city in the world.
3. It often rains in ... autumn.
ЗАДАНИЕ 3. Образуйте формы множественного числа следующих существительных.
Teacher, child, country, shelf
ЗАДАНИЕ 4. Глагол, указанный в скобках, поставьте в нужную временную форму.
1. Yesterday I (come) home, (write) a letter to my sister and (go) to bed.
2. She (work) for a newspaper.
3. Tomorrow she (clean) the flat.
4. As a rule my lesson (begin) at 9 o'clock
ЗАДАНИЕ 5. Вставьте в диалогах вместо пропусков глаголы to be и to have в нужной форме.
a) A: I ... in the lecture room.
B: ... you a student?
A: ... you a pear?
B: No, I ... . I ... no pears.
ЗАДАНИЕ 6. Напишите следующие числа, даты и обозначения времени прописью:
пятьдесят, третий, 12 апреля 1961, 1/4, без двадцати одиннадцать
ЗАДАНИЕ 7. Вставьте вместо пропусков необходимые предлоги.
1. We live ... panel house ... the fourth floor.
2. ... the middle of the room there is a table with some chairs ... it.
ЗАДАНИЕ 8. Вставьте вместо пропуска подходящее по смыслу местоимение.
1. ... family is not very big.
2. ... goes to the University.
3. I like to help ... .
4. ... is the population of this country.
5. ... flowers are for her.
6. This bag is ... .