Переведите пожалуйста текст The mountain road was violently zigzagging, but the driver...

0 голосов
67 просмотров

Переведите пожалуйста текст
The mountain road was violently zigzagging, but the driver did not slow down. He seemed to be more concerned with two timetables – that of the bus and school lessons. The bus had to arrive at a country school in time for the next lesson.
Personal computers are mounted in the bus’s interior where basic instruction is given under the school curriculum in information science and computer technology. Children from village and town schools are thus learning to operate computers. It is one of the forms of implementing the countrywide programme for computer knowledge among students. At present the fundamentals of information science and computer technology are studied at nearly 60,000 secondary schools throughout the country. The subject has been included in the curricula of the tenth and eleventh forms. As an experiment, computer lessons sometimes start at an earlier age, even at the elementary school.
The authors of the experiments have developed teaching methods that allow computer operation to be combined with strengthening the oral count habits, developing the so-called sense of numbers, improving the standards of logic and mathematical thinking. For example, a mathematical dictation for solving textual problems. Teachers know that with the conventional methods the better part of the math lesson is spent on putting down the solutions of problems (as a rule, children wrote slowly) and calculations. The logic part of the solution takes very little time. With computer equipment, this can be done efficiently and with the entire class participating.
The teacher slowly dictates the problem, while the children are not writing but listening attentively and thinking about the development. After a repeat, they immediately work out the problem on a computer or calculator. The computer enables them to check the solution. In the second part of the lesson, the pupil comments on the line of reasoning. Using this method, the pupils of experimental classes can solve eight to ten problems in 15 to 20 minutes.
The introduction of the new course in schools made it imperative to reorient the higher educational establishments, too: over a hundred faculties and departments were opened to provide training in information science and computer technology.
General secondary and vocational schools, teacher-training institutes and universities had to be equipped with computer technology.
In many areas children are taken by bus to a specialized centres, where they learn the new subjects because so far special classrooms cannot be equipped in every school.
In some regions another approach has been taken – busses were equipped with every necessary, and their schedules were timed to serve the lessons at schools.


Английский язык (16 баллов) | 67 просмотров
Дан 1 ответ
0 голосов

Максимальное количество символов: 5000ПЕРЕВЕСТИ ЕЩЁ 5000
Горная дорога была сильно зигзагообразной, но водитель не замедлялся. Похоже, он больше интересовался двумя расписаниями - уроками автобуса и школы. Автобус должен был приехать в деревенскую школу вовремя для следующего урока.
Персональные компьютеры монтируются во внутреннем пространстве автобуса, где базовая инструкция предоставляется в рамках школьной учебной программы в области информатики и компьютерных технологий. Таким образом, дети из сельских и городских школ учатся управлять компьютерами. Это одна из форм реализации общенациональной программы компьютерных знаний среди студентов. В настоящее время основы информатики и компьютерных технологий изучаются почти в 60 000 средних школ по всей стране. Тема включена в учебные планы десятых и одиннадцатых форм. В качестве эксперимента компьютерные уроки иногда начинаются в более раннем возрасте, даже в начальной школе.
Авторы экспериментов разработали методы обучения, позволяющие объединять компьютерную деятельность с усилением привычек устного учета, развитием так называемого чувства чисел, улучшением стандартов логики и математического мышления. Например, математическая диктовка для решения текстовых проблем. Учителя знают, что с помощью обычных методов лучшая часть математического урока расходуется на решение проблем (как правило, дети писали медленно) и вычислений. Логическая часть решения занимает очень мало времени. С компьютерным оборудованием это может быть сделано эффективно и с участием всего класса.
Учитель медленно диктует проблему, в то время как дети не пишут, а внимательно слушают и думают о развитии. После повторения они сразу же устраняют проблему на компьютере или калькуляторе. Компьютер позволяет им проверять решение. Во второй части урока ученик комментирует линию рассуждений. Используя этот метод, ученики экспериментальных классов могут решить от восьми до десяти проблем за 15-20 минут.
Внедрение нового курса в школах также потребовало переориентации высших учебных заведений: более 100 факультетов и кафедр были открыты для обучения в области информатики и компьютерных технологий.
Всеобщие средние и профессиональные школы, институты и университеты должны были быть оснащены компьютерными технологиями.
Во многих районах детей отправляют на автобусе в специализированные центры, где они изучают новые предметы, поскольку до сих пор специальные классы не могут быть оборудованы в каждой школе.
В некоторых регионах был принят другой подход: автобусы были оснащены всеми необходимыми, а их графики были рассчитаны на обучение в школах
(70 баллов)