1) I'm Jack. I can play the piano very well. _______
2) I'm Liz. I like cars. I can drive, but not very well. _______
3) My name is Dan. I go to school. I can read and write very well. _______
4) Hi! I'm Tom. I can swim. I can swim very well. _______
5) My name is Diana. I love music. I can sing very well. _______
6) I'm Jane Larkin. I hate cooking. I can't cook. _______
7) Hello! My name is Ron. I can play tennis, but not very well. _______
8) I'm Sally. I can run and jump very well. _______
_____________________________________________________________________
2. Построй предложения, используя глагол can, обращай внимание на вид предложения: (+) -- утвердительное, (--) -- отрицательное,
(?) -- вопросительное.
Например:I -- swim (+) ------- I can swim.
1) Mary -- cook (+)
2) John -- speak English (--)
3) Birds -- fly (?)
______________________________________________________________________
3. Образуй от данных слов формы множественного числа и запиши их в колонки в соответствии с тем, как в них читается окончание множественного числа.
[
s ] [
z ] [
iz ]
rose, door, bone, nose, piano, port, dish, mug, park
_____________________________________________________________________
4. Запиши текст, поставь глаголы из скобок в нужную форму.
Hello! I (be) Willy. I (like) playing with my pet. Her name (be) Molly. She (be) a big white dog. She (like) playing with a ball. We always (run) in the morning in the park.
____________________________________________________________________
5. Ответь на следующие вопросы.
1) What's your name?
2) How old are you?
3) Where are you from?
4) Are you a pupil?
5) Is your mum a teacher?
6) Can you fly?
7) Do you have a pet?
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Вариант 2
1. Построй предложения, используя глагол can, обращай внимание на вид предложения: (+) -- утвердительное, (--) -- отрицательное,
(?) -- вопросительное.
Например:I -- swim (+)
I can swim.
1) Dad -- ride a horse (+)
2) Mark -- play volleyball (--)
3) Fox -- sing (?)
______________________________________________________________________
2. Образуй от данных слов формы множественного числа и запиши их в колонки в соответствии с тем, как в них читается окончание множественного числа.
[
s ] [
z ] [
iz ] cap, tomato, class, horse, pet, cook, fox, hand, floor
_____________________________________________________________________
3. Запиши текст, поставь глаголы из скобок в нужную форму.
Hi! We (be) brothers. I (be) Tim. My brother's name (be) Tom. we (like) playing football and volleyball, but Tom (hate) playing ping-pong. I and my brother (love) swimming too.
_____________________________________________________________________
4. Ответь на следующие вопросы.
1) What's your name?
2) How old are you?
3) Where are you from?
4) Are you a pupil?
5) Is your dad a teacher?
6) Can you fly?
7) Do you have a pet?