Ответ:
I. Выберите предложение с герундием и определите его функцию.
1. Our task is to study.
2. Reading is useful. (подлежащее)
3. On Sunday we shall go to the park.
4. The student making many mistakes the teacher puts him bad marks.
II. Определите функции инфинитива.
1. The pupil is to be late for the lesson is my friend. (именная часть составного сказуемого)
2. You must learn the new words to translate the text. (часть глагольного сказуемого)
3. The lesson to be read at home is not difficult. (определение)
4. She helped me to translate the text. (обстоятельство)
III. Вставьте правильно предлоги времени.
1. We have lunchat 12 o'clock.
2. They did not go to the parkon Sunday.
3. __In____the evening I saw TV show.
4. ___On___a hot day he swam in the lake.
IV. Переведите на английский язык с инфинитивными оборотам.
1. Известно, что Кремль является самым красивым замком в мире.
The Kremlin is considered to be the most beautiful castle in the world.
2. Говорят, что, он живёт в Австралии.
He is said to be residing in Australia.
3. Я знаю, что он знает мой адрес.
I know him to be informed of my address.
4. Полагают, что она изучает японский язык.
I assume her to be studying Japanese.
5. Он верит, что мы переведём этот журнал.
He believes we are to translate this magazine.
V. Переведите предложения с самостоятельным причастным оборотом. (странные конструкции предложений, как будто за уши притянуты ради задания)
1. My sister translating a difficult text, I helped her to find some words in the dictionary.
Я помог своей сестре, которая переводила сложный текст, найти несколько слов с словаре.
2. All the work having been done, we could have a rest.
После того, как дело было сделано, мы смогли отдохнуть.
3. You have many illustrations in the text-book, some of them being the pictures by famous English painters.
В твоём учебнике много иллюстраций, некоторые из них - картины известных английских художников.
VI. Обоснуйте употребление предлогов места и направления. Напишите примеры (по одному примеру на каждый предлог).
It is highly unprofessional for a teacher to use confusing content in tests. (in - to indicate confusing content as part of tests)
It is essential to put a lot of sense and precision into tests. (into - to make some characteristics as part of tests)
Объяснение: В заданиях есть неточности :(