Составьте 10 вопрос ** английском языке по тексту!! СРОЧНООО!!!Anyone who is physically,...

0 голосов
106 просмотров

Составьте 10 вопрос на английском языке по тексту!! СРОЧНООО!!!




Anyone who
is physically, mentally or behaviorally disabled or who is threatened by this
type of disability has the right to receive assistance.

In European
countries much attention is paid to schooling and vocational training. The
better the schooling and vocational training is the better the chances in jobs
and life. This old adage is especially true for the disabled.

There are
for example special schools and institutions, where disabled children receive
the assistance required for their optimum development. There are institutions
for the mentally, behaviorally , physically disabled, those with speech and
learning disabilities, for the deaf, blind and persons with impaired vision.

These
schools consist of half-day and day schools and some with residential facilities.
Compulsory schooling for disabled persons continues psychology services help
parents. Disabled persons who wish to study centers have experience in the
particular problems of disabled students and are able to offer assistance.
Disabled persons often have to overcome particular difficulties in the ficld of
work. The choice of vocation is of importance. The choice of vocation is of
importance. The labour offices provide special vocational advisors for disabled
persons. Their work is supported by doctors, phychologists and technical
advisors. Vocational advisors can also help in finding a suitable training
course for disabled persons.

There are a
number of financial benefits for disabled persons, taking up vocational
training and for the employer. It is the duty of vocational advisor to provide
the necessary measures. The main task of vocational training is to enable
disabled persons to take up an adequate occupation. Integration in working life
is a substantial part of integration into community life as a whole.

Vocational
rehabilitation centres do not only provide vocational skills and knowledge, but
also train social behavior required for
the future working life.


Disabled
persons who are unable to be considered for the general labour market are given
a place in a workshop for the disabled.

Disabled
persons who are so helpless that they need support for the ordinary
requirements of daily life receive care assistance.


Любой, кто физически, мысленно или поведенчески искалечен
или кому угрожает этот тип нетрудоспособности, имеет право получить помощь. В
европейских странах много внимания обращено на школьное и профессиональное
обучение. Лучшее школьное и профессиональное обучение, лучшие возможности в
жизни. Эта старая пословица особенно верна для людей с ограниченными
возможностями.Есть, например, специальные школы и учреждения, где дети-инвалиды
получают помощь, требуемую для их оптимального развития. Есть учреждения для
людей с ограниченными физическими возможностями, с дефектами речи и проблемами с обучаемостью,
для глухих, слепых и люди с ослабленным зрением. В школах неполный рабочей день и некоторые из них с жилыми зданиями. В школах для людей с ограниченными возможностями предоставляются
услуги психолога, которые помогают родителям. Люди с ограниченными
возможностями, которые желают в учебные центры, имеют опыт в особых проблемах
студентов с ограниченными возможностями и в состоянии предложить помощь. Люди с
ограниченными возможностями часто должны преодолевать особые трудности в работу. Выбор призвания имеет значение.
Трудовые офисы предоставляют специальных профессиональных советников для людей
с ограниченными возможностями. Их работа поддержана врачами, психологами и
техническими советниками. Профессиональные советники могут также помочь в
нахождении подходящего учебного курса для людей с ограниченными возможностями.Есть
много финансовых выгод для людей с ограниченными возможностями, занимаясь
профессиональным обучением и для работодателя. Это - обязанность
профессионального советника обеспечить необходимые меры. Главная задача
профессионального обучения состоит в том, чтобы позволить людям с ограниченными
возможностями понять соответствующее занятие. Интеграция в сроке службы -
существенная часть интеграции в жизнь сообщества в целом.Профессиональные
центры восстановления не только обеспечивают профессиональные навыки и знание,
но также и обучают социальному поведению, которое требуется для будущего срока
службы.Людям с ограниченными возможностями, которые неспособны быть
рассмотренными для общего рынка труда, дают место в цехе для людей с ограниченными
способностями.Люди с ограниченными возможностями, которые так беспомощны, что
они нуждаются в ежедневной поддержке повседневной жизни, получают помощь и
уход.



Английский язык (15 баллов) | 106 просмотров
Дан 1 ответ
0 голосов
Правильный ответ

1) Who has the right to receive assistance?
2) Where is much attention paid to schooling and vocational training?
3) The better the schooling and vocational training is the better the chances in jobs and life, isn't it?
4) Where can disabled children receive the assistance required for their optimum development?
5) Are there institutions for the mentally, behaviorally , physically disabled, those with speech and learning disabilities, for the deaf, blind and persons with impaired vision?
6) These schools consist of half-day and day schools and some with residential facilities, don't they?
7) What field do disabled persons often have to overcome particular difficulties in?
8) The choice of vocation isn't of importance, is it?
9) Do the labour offices provide special vocational advisors for disabled persons?
10) Whom is the work of vocational advisors supported by?
11) Who can help in finding a suitable training course for disabled persons?
12) What is the main task of vocational training?
13) Is integration in working life a substantial part of integration into community life as a whole?
14) What do vocational rehabilitation centres provide?

(133k баллов)